Blog ini membicarakan soal buku, bahasa dan dunia penerbitan secara khusus. Ini sebagai dedikasi kecintaan saya terhadap buku dan ilmu. Semoga bermanfaat untuk semua. Dalam masa yang sama ia juga merangkumi kembara kerjaya dan persoalan kehidupan.

Satu lagi testimoni pembaca terhadap novel Macedonia: Alexander Agung.

"Alhamdulillah karya kedua yang sempat dibaca bulan ini ialah MACEDONIA: ALEXANDER AGUNG - HIJAB RAJA ZULQARNAIN garapan Web Sutera.


"Ini salah satu novel sejarah yang boleh dikatakan sebagai kaya sejarah yang menarik dan hebat kerana di dalam cerita ini sebenarnya tersimpan 1001 pengajaran dan tauladan yang baik khususnya dalam aspek kepimpinan.

"Bukan mudah untuk menghasilkan karya sejarah. Justeru saya berharap kawan-kawan dapat cari novel ini dan baca serta alami sendiri pengembaraan seorang pemimpin terulung di samping mencari sendiri maklumat yang kadangkala kita tak sangka boleh dilakukan oleh seorang Muslim. Pada hemat saya novel ini baik dibaca oleh budak-budak sekolah kerana kepimpinan melalui teladan banyak diceritakan di dalam novel ini.

"Saya harap saudara dapat hasilkan karya sebegini dengan lebih banyak sebab sememangnya kita perlukan novel pembangunan rohani seperti karya saudara ini.
Syabas, Web Sutera! Karya ini tidak mengecewakan. Selamat membaca." (Dari Tuan Shahrol Nizam Zulkifli)

Berkaitan: Alexander Agung: Hijab Raja Zulqarnain di Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2012
Testimoni Macedonia: Alexander Agung - Teruja, kagum, belas,
geram sepanjang tempoh pembacaan

Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2012 mempesonakan
Alexander Agung: Hijab Raja Zulqarnain di Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2012

Terbongkar!

Beberapa testimoni bagi Macedonia: Alexander Agung – Hijab Raja
Zulqarnain
Macedonia: Alexander Agung - Hijab Raja Zulqarnain


Mahu menangis menghabiskan pengembaraan bersama Alexander Agung

Info: Novel Macedonia: Alexander Agung dapat dibeli online di sini, insya-Allah.

Andai mahu membaca beberapa fragmen novel ini, sila klik di sini.


@@@@@@@@@@@@@@@@

Konstantinopel: Menjulang Panji Jihad

Tunggu karya saya ini berjudul Konstantinopel: Menjulang Panji Jihad, insya-Allah.

Mei – Julai 1908 Masihi, Kota Konstantinopel / Istanbul, Turki

Itulah laporan yang sudah diteliti oleh Grisham Gale sebelum dia bersandar di dinding pelabuhan ini, yang terletak berhampiran satu jambatan merentasi Tanduk Emas yang dikenali sebagai Jambatan Mahmud.

Walaupun sedikit mengelamun, dia menyedari bahawa tiada mata-mata pengintip yang mengikutinya ke sini. Pemantauan teliti sudah dibuat semenjak dia keluar dari rumah menuju ke sini. Pengalaman dan naluri menjadi senjata utama di kota Konstantinopel.

Grisham Gale menyedari anasir menjatuhkan Sultan Abdul Hamid II kian giat berjalan. Kelibat Mustafa Kamal Pasya terbayang di tubir mata, menari-nari bersama perempuan dengan gelas-gelas arak di tangan.

Gerakan Turki Muda yang berpusat di Salonika, iaitu pusat komuniti Yahudi Dunamah dan juaranya ialah Mustafa Kamal Pasya, memulakan jarum-jarum kejahatan. Khalifah Islam didesak dan diasak oleh gerembolan Turki Muda, dengan menggunakan elemen kejahatan hasil keputusan Persidangan Berlin itu.

Dia memahami situasi berada di luar kuasa dan kawalannya. Dia pasrah akan nasib Konstantinopel yang indah ini.


Berkaitan: Perang Konstantinopel: Pendahuluan
Perang Konstantinopel (1)

Perang Konstantinopel (2)

Perang Konstantinopel (3)

Perang Konstantinopel (4)

0 comments:


Photobucket
top