Blog ini membicarakan soal buku, bahasa dan dunia penerbitan secara khusus. Ini sebagai dedikasi kecintaan saya terhadap buku dan ilmu. Semoga bermanfaat untuk semua. Dalam masa yang sama ia juga merangkumi kembara kerjaya dan persoalan kehidupan.

Saya sudah membaca novel Tunggu Teduh Dulu oleh Faisal Tehrani beberapa bulan lalu. Masih malas mahu membuat ulasan.

Apa yang saya mahu sampaikan di sini ialah chef Lusiana Catering (isteri saya) juga telah membaca novel ini.
Tunggu Teduh Dulu dibaca bersama enam buku lain sepanjang bulan April 2009.

Faisal, isteri saya berpesan, “Abang, tolong sampaikan kepada Faisal.
Dari muka surat pertama prolog, saya sudah jatuh cinta dengan novel ini.” Ok, Faisal, saya sudah sampaikan pesan itu.

Satu perkara lagi, apa sudah jadi dengan Rahsia Ummi dan Perempuan Politikus Melayu? Saya lihat buku ini masih berlonggok-longgok, saya ulang BERLONGGOK di pejabat Zebra Editions Sdn. Bhd. Elok sangat saudara Faisal pergi dan berbincang dengan penerbit itu. Saya kira dua novel tersebut masih boleh dijual dan laku. Tidak kelihatan di pesta buku Kuala Lumpur baru-baru ini.


Berkaitan:
Apa terjadi di Pesta Buku Selangor?
Jarum Zionis melalui liberalisme dalam Tuhan Manusia

1 comments:

Unknown said...

Tanyalah Tuan Faisal...Khabarnya buku Perempuan Politikus Melayu akan diterjemahkan ke bahasa Itali~~~


Photobucket
top