Blog ini membicarakan soal buku, bahasa dan dunia penerbitan secara khusus. Ini sebagai dedikasi kecintaan saya terhadap buku dan ilmu. Semoga bermanfaat untuk semua. Dalam masa yang sama ia juga merangkumi kembara kerjaya dan persoalan kehidupan.

Tahniah atas terbitnya buku Natrah: Cinta, Rusuhan dan Air Mata oleh Datin Seri Fatini Yaacob untuk tatapan umat Islam dan anak bangsa Melayu serta rakyat seluruhnya. Ia diterbitkan oleh Penerbit UKM. Saya telah memilikinya. Saya juga memiliki buku The Nadra Tragedy: The Maria Hertogh Controversy oleh saudara Haja Maideen terbitan Pelanduk Publications, terbitan tahun 2000.

Kedua-dua buku ini sedang saya baca sekarang.
Untuk entri ini, saya pautkan semula entri-entri yang pernah ada dalam blog saya, seperti berikut:


Cinta dan air mata Natrah, adakah kita (Melayu-Islam) mengambil iktibar?

Tragedi Natrah (Maria Hertogh) yang berdarah

Sorotan cinta Natrah: Ada pakcik saya kena tembak - warga Singapura

Buku cinta Natrah: Nasharuddin melatah atau apa?

Maria Hertogh (Natrah) meninggal dunia di Belanda








0 comments:


Photobucket
top