Blog ini membicarakan soal buku, bahasa dan dunia penerbitan secara khusus. Ini sebagai dedikasi kecintaan saya terhadap buku dan ilmu. Semoga bermanfaat untuk semua. Dalam masa yang sama ia juga merangkumi kembara kerjaya dan persoalan kehidupan.

Al-Fatihah: Sasterawan Negara S. Othman Kelantan kembali ke rahmahtullah. Cukuplah mati itu peringatan untuk orang mukmin.

Tidak payah menyimpul awan gemawan untuk menjadi selimut Umno. Marilah kita menyimpul aqidah untuk jadi selimut di kamar akhirat. (Azizi Haji Abdullah, sasterawan)

Bagi saya, temuramah eksklusif dengan mana-mana akhbar perdana tidak harus dilayan. Tapi itulah yang sering terjadi. Siapapun tahu, temuramah di dalam akhbar milik Umno selalunya menjadi ‘bola tanggung’ kepada mereka sedangkan untuk menjawabnya sudah tidak ada peluang lagi. (Azizi Haji Abdullah, sasterawan)

Pautan: Tukcai dan Nekcai – dua jiwa yang sinonim

*** Saya menyediakan perkhidmatan katering untuk pelbagai majlis. Menu yang pelbagai boleh disediakan; masakan Melayu, resepi Cina & India halal, serta makanan ala-barat. Sila rujuk blog katering.

4 comments:

KM said...

Semoga Allah memberkati & merahmati atas ilmu & sumbangan beliau. Al-Fatihah...

Web Sutera said...

Sdr K_Maharaja,

Ya, semoga Allah memberi rahmat kepada roh beliau, amin!

Abang Long said...

Salam hormat wahai saudaraku.

Marilah bersama - sama kita menyimpul selimut AQIDAH.

Anonymous said...

Ya betul sdr Abang Long. Bagaimana dengan bisnes? Saya doakan semoga berjaya, amin!


Photobucket
top