Blog ini membicarakan soal buku, bahasa dan dunia penerbitan secara khusus. Ini sebagai dedikasi kecintaan saya terhadap buku dan ilmu. Semoga bermanfaat untuk semua. Dalam masa yang sama ia juga merangkumi kembara kerjaya dan persoalan kehidupan.

Novel fiksyen sains ini sudah lama dibeli, bertahun. Namun mulai membacanya sebaik masa terluang di ketika siapnya novel PERANG ARMAGEDON dicetak. Perlahan-lahan saya meneliti rentak dan gaya penulis. Pada suatu ketika di bengkel penulisan, penulis datang ke Kuala Lumpur dari Sarawak. Jadi saya mengambil kesempatan meminta autograph novel ini.

Sebuah novel perjuangan jihad dalam melawan anasir kejahatan di cekerawala yang maha luas. Saya suka kerana ini novel berat yang digarap secara bijak oleh penulis. Daya juang dalam misi jihad manusia Muslimin dibawa merentas lohong hitam, melompat dimensi masa, merentas galaksi, merentas gugusan bintang-bintang, malah mengembara berpuluh galaksi dengan nama-nama tersendiri.

Satu perkara yang jelas, di belakang semua petaka ialah pertubuhan dan orang Yahudi dari planet Bumi. Orang Yahudi yang tanpa segan-silu impikan Baitulmaqdis dan tahah Palestin dengan kaedah teroris. Juga dalam dalam masa yang sama mendoktrin manusia Muslim sebagai teroris.

Itulah Yahudi yang busuk dan penuh muslihat. Namun umat Islam di suatu galaksi tetap mengetahui onar Yahudi itu, bersedia memberi maaf kepada lawan yang tidak berdaya, setelah medan jihad dimenangi oleh tentera Islam.

Insya-Allah, 4 bintang daripada 5. Mesej beliau kepada saya dalam novelnya: "Buat Tuan Web Sutera. Moga terus gigih berkarya dan menabur bakti untuk anak bangsa."

Judul: Galaksi Muhsinin
ISBN: 978-967-5136-06-1
Penulis: Azrul Jaini
Penerbit: PTS Fortuna
Tebal: 313 muka surat
Harga: RM19.00 (Sem. Malaysia) / RM22.00 (Sabah & Sarawak)

0 comments:

top