Blog ini membicarakan soal buku, bahasa dan dunia penerbitan secara khusus. Ini sebagai dedikasi kecintaan saya terhadap buku dan ilmu. Semoga bermanfaat untuk semua. Dalam masa yang sama ia juga merangkumi kembara kerjaya dan persoalan kehidupan.

Sinopsis / Blurb

Fateh Sa'adi dan makhluk hijau yang masih hidup itu menatap mata masing-masing, menunggu gerakan musuh. Sementara itu, dua tentera cyborg menjauh sedikit tetapi masih kekal bersiaga.

"Siapa kau sebenarnya?" Fateh Sa'adi bertanya.

"Sudah gaharu cendana pula. Manusia mudah lupa!" Makhluk itu bernada keras.

Fateh Sa'adi teringatkan sesuatu. Namun ... .

Hassan Sijic melompat dan menerjah. Pedang dihayunnya sepenuh tenaga ke wajah makhluk hijau itu. Akan tetapi, sebelum mata pedang dapat mendarat ke sasaran, sang hijau itu cepat mengayunkan cakarnya dan memukul pemuda Bosnia itu. Tentera cyborg itu terhumban ke dinding kaca.

Kemudian, makhluk hijau itu menembak bebola api ke arah Fateh Sa'adi. Namun, dapat dielak dengan menerjah ke dinding dan melonjakkan tubuhnya ke atas. Semasa di udara, Fateh Sa'adi terdengar sesuatu benda jatuh di belakangnya.

Gedegang!! Prak, prak!!

Beberapa ketika kemudian, satu dinding besar roboh. Lalu, terbukalah piramid itu sehingga cahaya siang memancar masuk ke dalamnya.

"Apa yang terjadi?"

@@@@@@@

Buku / novel ini disasarkan untuk bacaan umum. Novel ini sarat dengan fakta yang diambil daripada lebih 30 buah sumber rujukan berkaitan armagedon. Ikuti perkembangan semasa novel ini di https://www.facebook.com/PerangArmagedon

Testimoni: "Alur cerita Perang Armagedon melompat dan berpusing di antara ruang dan waktu, tetapi memancing rasa ingin tahu. Ia mengacaukan batas-batas fakta dan imaginasi, mempertemukan dunia yang berbeza dan terpisah, serta menjelajah hal-hal yang kuno dan moden. Ada banyak riwayat dan tutur kata sejarah di dalam buku ini. Namun begitu, tempatkanlah ia dan nikmatilah sebagai sebuah karya fiksyen yang menghibur dan yang mengingatkan kita tentang semangat perjuangan membela kebenaran." -- Syed Alwi Alatas, Penulis buku motivasi dan tarbiah bestseller dari Jakarta, Indonesia

Armagedon – istilah janaan Yahudi untuk mengambarkan sebuah perang yang mesti berlaku bagi melawan orang-orang Islam. Kekalahan kerajaan Salib di Baitulmaqdis pada era Salahuddin al-Ayyubi juga didogmakan sebagai armagedon bagi dunia Kristian / Barat.

Justeru dunia Salib dan Eropah berdendam, amat dalam kesumatnya. Ia lebih parah dengan hasutan Yahudi yang meniup slogan armagedon. Bagi Yahudi, tertawannya Baitulmaqdis ke tangan tentera Islam sebagai petanda kemusnahan armagedon, salah satunya, walaupun ia hanya doktrin busuk.

Maka kumpulan Yahudi yang kemudiannya dengan fahaman Zionis terus menerus memalu genderang perang terhadap umat Islam. Bagi mereka perkataan ‘jihad’ wajib dikuburkan dari dada pemuda, pemudi dan umat Islam.

Misi armagedon dicanang dan dirancakkan oleh mereka. Armagedon dimulakan dan akan berakhir di Baitulmaqdis. Itulah cita-cita Iblis, Dajjal dan konco-konco Zionis-Yahudinya.

Judul novel: Perang Armagedon
Penulis: Web Sutera
Penerbit: Galeri Ilmu
Tebal: 480 muka surat
ISBN: 978-983-097-467-5
Harga: RM22.00

0 comments:

top