Blog ini membicarakan soal buku, bahasa dan dunia penerbitan secara khusus. Ini sebagai dedikasi kecintaan saya terhadap buku dan ilmu. Semoga bermanfaat untuk semua. Dalam masa yang sama ia juga merangkumi kembara kerjaya dan persoalan kehidupan.

Ya, Israel sebuah negara haram. Sebuah negara barbarik dan pemimpin serta askarnya yang takut mati itu merupakan paksi kejahatan dan terroris dunia. Dari mula penubuhan Israel sehingga sekarang, mereka tidak pernah berjalan atas paksi keamanan dan kemanusian sejagat. Pemimpin, penggerak Yahudi Zionis, perisik (Mossad) dan askar mereka adalah terroris Islam dan dunia. Tiada modus operandi lain untuk mencapai apa yang mereka idamkan selain dari membunuh.
Jadi salahkah pejuang seperti Hamas, Hi
zbullah, Briged al-Qassam, Briged al-Aqsa, Fatah dan lain-lain kumpulan di Palestin dan Lebanon bangkit menentang terroris Israel tersebut? Kalau boleh dikatakan, kumpulan pejuang itulah yang berjaya menyekat dan menakutkan Yahudi Zio
nis dan rangkaian terroris Israel. Askar dan komando negara haram Israel amat takut mati, hinggakan balingan seketul batu pun mereka gentar!

Maka sudah terang bahawa Israel tidak akan berunding. Perjanjian demi perjanjian dimeterai. Tetapi mereka juga yang mula-mula merobek-robek perjanjian tersebut, seperti mana mereka merobek-robek hati dan tubuh badan manusia lain, khususnya rakyat Islam Palestin.
Apa yang umat Islam ada? Perang sahaja dengan Israel laknat itu! Israel laknat hanya takut dengan senjata, walaupun seketul batu.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

The People’s Justice Party (KEADILAN) strongly condemns the unwarranted Israeli commando attack on a ship bearing humanitarian aid for Gaza, which has quite unnecessarily and unjustifiably resulted in the tragic loss of many innocent lives.


The ship had not committed any hostile act and was still in international waters and, as such, the Israeli authorities had no right to board the ship. Their excuse that those on board the ship were the first to attack is an insult to intelligence, since their boarding of the ship was in itself
an act of aggression and it was those on board who had every right to defend themselves.

This incident is yet another example of Israel resorting to extreme and shocking brutality in reaction to an act which the Israeli authorities are alone in seeing as a threat to their sovereignty.

We are deeply disappointed with the failure of some countries to condemn this blatant act of violence, including the US which only expressed “deep regret” and the UK, Canada and Australia which have been entirely silent. These governments have signally failed to reflect the feelings of the majority of their own citizens.

It is time for the entire international community to be put its full weight behind an effort to coerce Israel to fall in line and adhere to universal norms of human rights as well as implement all United Nations resolutions related to Palestine.

--- Issued by Mustaffa Kamil Ayub, chairman, International Bureau People’s Justice Party (PKR)

Di bawah adalah kenyataan syaitan Binyamin Netanyahu menghalalkan tindakan komando negara haram Israel tersebut, dilaporkan oleh al-Jazeera. Pastinya unit risikan Israel haram jadah ini bodoh sekiranya mengatakan kapal bantuan kemanusiaan itu membawa pelbagai senjata. Atau memang menjadi tindakan biasa untuk memberi alasan yang bangang!
Israel said activists on board attacked its commandos as they boarded the ships, while the flotilla's organisers said the Israeli forces opened fire first, as soon as they stormed the convoy.

Binyamin Netanyahu, the Israeli prime minister, gave his "full backing" to the military forces after the raid, which he said "was to prevent the infiltration of thousands of rockets, missiles and other arms that could hit our cities, communities or people".

"I give my complete backing to the army, the soldiers and commanders who acted to defend the state and to protect their lives." He also said Israel regretted the loss of life in the raid.
Tindakan terroris Israel wajib dikutuk dan kerajaan seluruh dunia mengambil tindakan terhadap negara haram itu. Kerajaan Malaysia mesti sampaikan mesej yang kuat dengan membatalkan kontrak APCO yang dikaitkan dengan negara haram Israel.

The names of the dead are not yet known. The flotilla passengers included retired US diplomats Amb. Edward Peck and Col. Ann Wright as well as humanitarian aid and human rights workers, several Members of Parliament from Ireland, Germany, Sweden, Turkey, Malaysia, and Palestinian Members of the Knesset. (Source: The Electronic Intifada)

Terdapat 12 sukarelawan Malaysia terlibat dalam misi ini, termasuk dua wartawan Astro Awani. Tapi Malaysia masih belum mendapat maklumat sama ada mereka yang terkorban atau cedera itu melibatkan sukarelawan kita atau tidak.




Semasa penyerahan memorandum bantahan di kedutaan Amerika Syarikat hari ini (1 Jun), Timbalan Presiden PAS, Nasharuddin Mat Isa mengecam sikap Amerika yang dilihat merestui tindakan Israel apabila hanya diam membisu biarpun askar-askar sekutu mereka itu melakukan pembunuhan kejam terhadap peserta konvoi tersebut.

Selain itu Israel dan Amerika, kerajaan Mesir juga ujar Nasharuddin, perlu dikutuk oleh seluruh negara di dunia ini kerana menjadi penyebab bantuan terpaksa diserah melalui jalan laut setelah negara itu menutup laluan darat di sempadan Rafah.

Sebagai tanda bantahan, Malaysia digesa memutuskan hubungan dengan Mesir serta-merta demi nyawa dan darah rakyat Palestin serta aktivis yang menjadi mangsa serangan tentera Israel.


Related:
Pergi jahanam dengan Israel laknat! (video)

Israel defending the indefensible

Gaza's real humanitarian crisis

Action alert: Call your governments, demonstrate support for Freedom Flotilla

Israel is THE TERRORIST and AN AXIS OF EVIL!!!
Khaibar Khaibar Ya Yahud!

SOLAT HAJAT, QUNUT NAZILAH - MOGA ALLAH HANCURKAN YAHUDI
Tindakan lebih tegas ke atas Israel - Presiden PAS

2 comments:

Abang Long said...

Salam perjuangan wahai Saudaraku Tuan Web.

Kita gunakan keupayaan kita dalam bidang yang kita mampu.

Maka, sila ulang tulis perkataan begini:

israel HARAM JADAH LAKNATULLAH. AMIN.

Itulah perkara terkecil yang kita boleh buat.

Web Sutera said...

Salam perjuangan kembali, Abang Long. Memang Israel dan Zionis Yahudi adalah HARAM JADAH LAKNAT ALLAH selamanya! Malam tadi saya tonton siaran al-Jazeera, melihat dan mendengar luahan hati masyarakat. Ada golongan Yahudi pun marah dengan tindakan bacul Israel tersebut.

Mujur saya tidak ada di Palestin. Mujur saya tidak ada kuasa seperti super hero "Superman". Kalau tidak, sudah lama terroris Israel saya hancurkan. Sungguh!!


Photobucket
top