Blog ini membicarakan soal buku, bahasa dan dunia penerbitan secara khusus. Ini sebagai dedikasi kecintaan saya terhadap buku dan ilmu. Semoga bermanfaat untuk semua. Dalam masa yang sama ia juga merangkumi kembara kerjaya dan persoalan kehidupan.

Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat mendedahkan UMNO sanggup berbaik-baik dengan sesiapapun ketika dalam kesusahan, dalam kesempitan tapi sebaliknya mudah berlaku khianat apabila kembali mengumpul kekuasaan.

Bagi beliau, perbuatan UMNO ini tidak boleh dimaafkan. "UMNO karut, rasuah dan sebagainya. Teruskan kemenangan yang ada. Kita ajar UMNO supaya tidak sombong," katanya.


Dalam konteks Hulu Selangor, Nik Aziz berpesan tiada cara lain untuk menyedarkan pimpinan UMNO selain memenangkan calon Pakatan Rakyat, Datuk Zaid Ibrahim.


"Saya tidak dapat berucap lebih lama tapi pesan saya, semua sekali mesti undi calon Pakatan Rakyat," katanya disambut tepukan gemuruh.

Dalam perkembangan berkaitan, ketika
sidang media semalam, Zaid yang juga bekas menteri kabinet menjelaskan bahawa beliau amat menghormati kealiman dan ketinggian ilmuan Menteri Besar Kelantan itu.

Menurutnya, beliau amat terharu apabila Nik Aziz menelefonnya sebanyak dua kali dari Mekah, memintanya bersabar ketika berdepan dengan serangan peribadi terhadapnya di Hulu Selangor

Berkaitan:
Umar al-Khattab pembunuh dan peminum arak tegar sebelum keislamannya

0 comments:


Photobucket
top