Blog ini membicarakan soal buku, bahasa dan dunia penerbitan secara khusus. Ini sebagai dedikasi kecintaan saya terhadap buku dan ilmu. Semoga bermanfaat untuk semua. Dalam masa yang sama ia juga merangkumi kembara kerjaya dan persoalan kehidupan.

Assalamualaikum sahabat, saudara, tuan dan puan. Selamat berhujung minggu. Antara bacaan saya ialah beberapa buku dalam bentuk ebuku (ebook). Salah satu ebuku yang telah dan masih lagi dibaca ialah berjudul Detik-Detik Hidupku - Hasan Al-Banna.

Kandungan buku ini asalnya disediakan oleh Lajnah IT, Dewan Pemuda PAS Johor. Sudah lama saya muat turun buku dalam format PDF ini. Saya berterusan membacanya dari masa ke semasa. InsyaAllah, isinya amat menarik dan sangat sesuai untuk kita telusuri. Antara kandungannya ialah pahit-maung pejuangan mujahid ini dalam menerajui gerakan reformasi bagi melaksanakan Islam di Mesir di tengah-tengah menularnya budaya Barat di sana.


Imam Hasan al-Banna (foto) adalah seorang yang benar-benar beriman. Allah telah melimpahkan berkat kasihNya kepada Hasan al-Banna. Beliau telah menunjukkan arah pejuangan kepada para sahabatnya semenjak sebelum Perang Dunia Kedua lagi. Ketika itu, perjuangan Ikhwanul Muslimin masih di peringkat awal dan belum lagi melalui ujian dan cabaran yang hebat.

Terdapat beberapa kesalahan menaip (typo error) dan ejaan dalam ebuku ini, namun boleh dimaafkan. InsyaAllah, saudara boleh muat turun dari sini.

Berkaitan: Ebook percuma mengenai katering dan cerita tokey sate - Bhgn. 1

0 comments:


Photobucket
top