Blog ini membicarakan soal buku, bahasa dan dunia penerbitan secara khusus. Ini sebagai dedikasi kecintaan saya terhadap buku dan ilmu. Semoga bermanfaat untuk semua. Dalam masa yang sama ia juga merangkumi kembara kerjaya dan persoalan kehidupan.

Parti Keadilan Rakyat (PKR) views the resignation of Bayan Baru MP Dato Seri Zahrain Mohd Hashim with regret but not surprised, and recognises it as part of a necessary streamlining process to ensure that the party and its coalition partners in Pakatan Rakyat are best positioned to serve the people in the future.

Zahrain's resignation is clearly a pre-emptive move as he is facing a disciplinary proceeding following his recent press attacks on Penang Chief Minister Lim Guan Eng, and it is likely that he would have been sacked had he been found guilty. A show cause letter had been issued to him on 8th February 2010 requesting him to respond by 12th February 2010.


Parti Keadilan Rakyat recognises its duty to uphold the will of the people as expressed by the voters at the March 8, 2008 general election. Its stance is clear. Those who do not believe in the struggle for social and economic justice are not welcome in the party. The painful process of weeding out opportunists will have great long-term benefits to truly effect change in Malaysia.


This comes at a time when the party is facing many challenges because the ruling Barisan Nasional views it as a clear threat to its thus far unbroken hold on power. These challenges include the current trial of PKR leader Dato' Seri Anwar Ibrahim on a unjust charge. At this time of increased pressure, those who are lacking in commitment may waver and leave the party, betraying the rakyat who elected them and exposing their true agenda.

However the party is determined to continue to hold its representatives accountable to the mandate entrusted to them by the people.
--- Lateefa Koya
, Information Chief, PKR


Komen Thinking of Book: Tindakan BANGANG!


Kata Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Hashim (Foto – paling kanan), keputusan itu dibuat kerana beliau “kecewa dengan pemerintahan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng di samping tidak lagi percaya dengan perjuangan pakatan pembangkang.”


Itulah dia seorang lagi ahli politik bangang! PKR agak ramai orang-orang seperti ini. Ada masalah sikit, merajuk dan keluar parti. Macam budak-budak! Mungkin juga Lim Guan Eng tidak disenangi oleh rakan-rakan dalam Pakatan Rakyat (PR) di Pulau Pinang. Cakap-cakap sering kedengaran ditiup bayu bahawa Guan Eng tidak boleh dikiritik, memerintah secara kurang cerdik dan sebagainya.

Kalau betul pun, tindakan politikus PKR tidak matang. Geng dalam PR yang kurang berpuas hati (atau memang sudah berniat untuk main-main sahaja masuk pembangkang) bertempik di sana-sini, dalam akhbar juga dalam blog. Tidak pula mahu dibincang, duduk semeja bermuhasabah.


Pastinya tindakan bangang dan bodoh tersebut diambil kesempatan sepenuhnya oleh UMNO/BN dan akhbar pencacai untuk menambah lemak dan krim lagi.


Memang ada ramai lagi ahli-ahli PKR dan pemimpinnya yang bersifat gelojoh dan talam dua muka! Datuk Seri Anwar Ibrahim, apa cerita? Jika politikus PKR tidak bersetuju dengan kata-kata saya, BUKTIKAN!!


Hey! Engkau orang ingat perkara menjadi pemimpin yang dipilih rakyat hal main-mainkah?
Abu Hurairah melaporkan Nabi Muhammad (SAW) berkata: "Kamu mendapati antara manusia terjahat adalah yang bermuka dua, dia mendatangi kelompok ini dengan satu wajah dan mendatangi kelompok lain dengan wajah yang lain." (Hadis direkod oleh al-Bukhari dan Muslim)

1 comments:

Web Sutera said...

TAMBAHAN:

Timbalan Presiden Keadilan, Syed Hussein Ali berkata Zahrain sering bertindak atas kepentingan diri dan membelakangkan perjuangan parti dan Pakatan Rakyat.

Komen Ahli Parlimen Indera Mahkota, Azan Ismail yang mengaitkan tindakan Zahrain itu kepada cubaan Umno-BN meraih kembali majoriti dua pertiga di Parlimen.

"Tiada terasa kehilangan. Di Penang, Pakatan sangat kuat dan saya rasa tidak ada kesan apapun. Selain itu Zaharain bukannya seorang pemimpin terkemuka dalam politik," kata Karpal.

“Yang sebenarnya kedudukan dia dan imej dia yang sudah terhakis. Boleh dikatakan sekarang ini orang nampak dia marah kerana dia tidak dapat jadi Timbalan Ketua Menteri, nak jadi calon di Penanti tidak dapat kemudian digugurkan sebagai Pengerusi di Pulau Pinang, kerana prestasi tidak memuaskan. Dia juga dikatakan masih marah dengan kontrak yang terlibat dengan dia dan golf- golf Bukit Jambul, semua ini menunjukkan wajah sebenar dia,” kata Syed Hussin.
--------------------------

Parti Keadilan Rakyat (PKR) Negeri Pulau Pinang ibarat terlepas daripada 'menggalas biawak hidup' ekoran tindakan bekas pengerusi perhubungan negeri merangkap Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Hashim mengisytiharkan keluar parti pagi tadi.

Setiausaha PKR negeri, Senator Mustaffa Kamal Mohd Yusoff ketika dihubungi beranggapan Zahrain bermasalah jika masih menjadi ahli parti kerana terus mengancam dari dalam. (Harakahdaily)


Photobucket
top