Blog ini membicarakan soal buku, bahasa dan dunia penerbitan secara khusus. Ini sebagai dedikasi kecintaan saya terhadap buku dan ilmu. Semoga bermanfaat untuk semua. Dalam masa yang sama ia juga merangkumi kembara kerjaya dan persoalan kehidupan.

Buku mana yang harus / mahu dibaca dahulu? Kadang-kadang saya sedikit pening memikirkan pertanyaan ini.

Saya sudah mulakan pembacaan novel Numbered Account oleh Christopher Reich sebelum bulan Ramadhan lalu, tetapi berhenti sebaik sahaja masuk bulan mulia itu.
Buku Gaza Menangis: Menelusuri Sejarah Perjuangan Palestin dan Pembantaian di Gaza juga masih belum selesai dibaca.

Selepas Syawal yang sibuk, saya mulakan pembacaan buku baru;
Asmaul Husna: Dengan NamaMu Aku Hidup dan Bidadari Paderi.
Novel sejarah Bidadari Paderi sudah selesai dibaca dan saya gantikan dengan novel Wo Ai Ni Allah. Dalam masa yang sama saya menyambung membaca Numbered Account dan Gaza Menangis. Sudah terbiasa membaca empat buah buku berbeza dalam satu masa. Dalam pada itu, sedikit masa lagi, insyaAllah, saya akan membuat resensi Bidadari Paderi.

Untuk makluman saudara,
Utusan Publications & Distributors Sdn Bhd akan menganjurkan Jualan Penghabisan Stok Buku 2009 pada 2 - 13 November 2009 (Sabtu & Ahad ditutup), bertempat di lobi pejabatnya di Taman Shamelin Perkasa, Cheras, Kuala Lumpur. Masa dari 9.00 pagi sehingga 6.00 petang. Harga serendah RM1.00 - RM10.00. Pihak penganjur juga turut menyediakan hadiah misteri untuk setiap pembelian RM50.00 ke atas.

Kedai buku terpakai Payless Books juga akan mengadakan jualan gudang pada
28 Oktober - 1 November 2009 (Rabu - Ahad) di aras atrium, tingkat bawah, Ampang Point, Ampang, Selangor. Penggemar buku dan novel bahasa Inggeris jangan lepaskan peluang ini. Jualan gudang memang benar-benar murah. Sudahlah buku terpakai, ditambah pula jualan gudang. Saudara boleh bayangkan semurah mana harganya. Boleh dibeli seguni andai mahu dan larat!

Berkaitan:
Sifat tamak kepada buku dan ilmu, tidak kepada yang lain

0 comments:


Photobucket
top