Blog ini membicarakan soal buku, bahasa dan dunia penerbitan secara khusus. Ini sebagai dedikasi kecintaan saya terhadap buku dan ilmu. Semoga bermanfaat untuk semua. Dalam masa yang sama ia juga merangkumi kembara kerjaya dan persoalan kehidupan.

Laporan serangan yang dikira fitnah tiga media pro-UMNO ke atas peribadi Tok Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat akhirnya berhenti, apabila Mursyidul Am PAS itu mengambil tindakan undang-undang ke atas ketiga-tiganya (Utusan Malaysia, Berita Harian dan TV3).

Penasihat Undang-Undang PAS Mohamed Hanipa Maidin menjelaskan Nik Abdul Aziz mahu ketiga-tiga media terbabit menarik semula kenyataan 'isu Syurga dan Islam Palestin' serta memohon maaf secara terbuka dalam masa tujuh hari kepada anak guamannya itu; sekiranya tidak mahu saman itu diteruskan.


Transkrip sebenar kata-kata TG Nik Abdul Aziz ialah seperti di bawah:
"Tiada sebab langsung orang Islam tolak Islam. Islam yang dibawa oleh UMNO ini Islam kacukan, Islam plastik (bukan Palestin). Macam duit palsu, ubat palsu, makanan palsu. Ini Islam palsu yang dibawa UMNO.” (Tok Guru Datuk Nik Abdul Aziz bin Nik Mat, Mursyidul Am PAS dan Menteri Besar Kelantan)
Berita penuh: Isu Syurga: Nik Aziz saman tiga media pro Umno
Cerita sebelumnya:
Masuk syurga: Akhbar putar belit, Harussani melatah – TG Nik Abdul Aziz

0 comments:


Photobucket
top