Blog ini membicarakan soal buku, bahasa dan dunia penerbitan secara khusus. Ini sebagai dedikasi kecintaan saya terhadap buku dan ilmu. Semoga bermanfaat untuk semua. Dalam masa yang sama ia juga merangkumi kembara kerjaya dan persoalan kehidupan.

Photobucket

Rayau punya rayau, saya menjumpai satu info yang menarik berkenaan dengan trend pemakanan masyarakat dunia di berbagai negara. Di antara benua Eropah dengan Afrika dan Asia Selatan, perbezaannya amat nyata. Bagi masyarakat di Eropah, saya kira sudah sampai peringkat membazir, sedangkan komuniti di benua Afrika, Amerika Selatan dan Asia mereka makan sekadar yang ada. Bagaimana kita di Malaysia?

Di waktu ini masyarakat dunia sedang berdebat isu kekurangan bekalan makanan di banyak lokasi. Di bawah ialah laporan yang berkenaan:

Billions of dollars are being wasted on feeding obese people in the West while millions starve around the world, Jacques Diouf, the United Nations food agency chief, has told world leaders at a summit on food security in Rome. (Source: Aljazeera.net)

Terima kasih Alaf21 kerana mempamirkan info yang menarik ini. Sila klik di sini.

*** Saya menyediakan perkhidmatan katering untuk pelbagai majlis. Menu yang pelbagai boleh disediakan; masakan Melayu, resepi Cina & India halal, serta makanan ala-barat. Sila rujuk blog katering.

0 comments:


Photobucket
top