Blog ini membicarakan soal buku, bahasa dan dunia penerbitan secara khusus. Ini sebagai dedikasi kecintaan saya terhadap buku dan ilmu. Semoga bermanfaat untuk semua. Dalam masa yang sama ia juga merangkumi kembara kerjaya dan persoalan kehidupan.

Sejak Pakatan Rakyat memang di Selangor dan selepas perlantikan Dato’ Dr Hassan Bin Mohd Ali sebagai exco Hal Ehwal Islam, Adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam, telinga aku rasa nyaman setiap kali ke masjid untuk solat Jumaat. Lain benar isi dan isu yang khatib utarakan.

Tambahan pula khatib muda yang membaca khutbah. Terang, tegas dan pantas dalam menyampaikan kandungan khutbah. Sebelum ini di Masjid Kg. Pandan Dalam khutbah disampaikan secara leweh, lembik dan isinya tidak kontemporari. Aku pernah lihat ramai jemaah yang semakin tunduk mahu menyembah lantai, sebelum solat dimulakan!

Kini tidak lagi. Jemaah turut segar, sesegar isi dan kelantangan khatib. Ini baru dinamakan khutbah Jumaat.

*** Saya menyediakan perkhidmatan katering untuk pelbagai majlis. Menu yang pelbagai boleh disediakan; masakan Melayu, resepi Cina & India halal, serta makanan ala-barat. Sila rujuk blog katering.

0 comments:


Photobucket
top