Blog ini membicarakan soal buku, bahasa dan dunia penerbitan secara khusus. Ini sebagai dedikasi kecintaan saya terhadap buku dan ilmu. Semoga bermanfaat untuk semua. Dalam masa yang sama ia juga merangkumi kembara kerjaya dan persoalan kehidupan.

Hari ini, Ahad tanggal 9 Disember 2007, sekali lagi saya menghadiri bengkel penulisan yang dianjurkan secara percuma oleh penerbit PTS Publications & Distributors Sdn Bhd. Kali ini bengkel difokuskan kepada proses menterjemah kitab-kitab agama yang pernah dikarang oleh ilmuan Islam terdahulu.

Sudah agak lama saya tidak ke bengkel penulisan lantaran sibuk dengan katering. Saya gembira kerana dapat mendengar, sekali lagi, ajaran dan celoteh berguna dari Puan Pengerusi PTS. Beberapa rakan baru ditemui dan kami berbual mesra. Ada cerita yang dikongsi, ada idea yang dibincang.

Semangat untuk menulis membara kembali, walaupun diketuk oleh Puan Sifu PTS!


Jika anda perlukan perkhidmatan katering untuk sebarang majlis dan acara di mana sahaja, sila hubungi saya. Sudi-sudilah melawat blog katering saya di
http://www.themakan.com/


Buku yang sedang dibaca sekarang ialah novel Mamasan (bahasa Inggeris) oleh Khoo Kheng-Hor dan Tuhan Manusia oleh Faisal Tehrani (pemenang Anugerah Seni Negara).

2 comments:

Puan Ainon Mohd. said...

Ewah! Ewah!

Mengadu pula Tuan Web... kononnya Sifu ketuk dia!

Bukan Sifu ketuk!

Sifu Beduk!!

Anonymous said...

Terima kasih, Sifu.


Photobucket
top