Blog ini membicarakan soal buku, bahasa dan dunia penerbitan secara khusus. Ini sebagai dedikasi kecintaan saya terhadap buku dan ilmu. Semoga bermanfaat untuk semua. Dalam masa yang sama ia juga merangkumi kembara kerjaya dan persoalan kehidupan.

Panduan Quran dan sunnah adalah panduan hidup yang lengkap. Untuk memahami inti pati makna ayat-ayat Tuhan dalam Quran, kita perlukan ulamak, kerana ulamak adalah pewaris nabi.

Tafsir al-Quran: Syariat terdahulu termansuh


Tafsir Surah al-Maidah ayat 70: Iaitu golongan yang beriman kepada Allah, hari akhirat dan beramal dengan amalan yang soleh di atas syariat yang dibawa oleh Nabi Muhammad s.a.w.

Orang yang hanya pandai mengaku sebagai orang Islam tetapi tidak beramal dengan syariat yang dibawa oleh Nabi Muhammad s.a.w., mengikut syariat lain termasuk dari England, Rusia dan seumpamanya, semuanya ini tidak selamat.

Orang Yahudi, Sobiin dan Nasara yang terus-menerus berpegang dengan agama asal mereka yang telah dinasakhkan sementara mereka tidak masuk Islam dan tidak menjadi pengikut nabi Muhammad s.a.w.


*Petikan artikel dari HarakahDaily.Net

0 comments:

top