Blog ini membicarakan soal buku, bahasa dan dunia penerbitan secara khusus. Ini sebagai dedikasi kecintaan saya terhadap buku dan ilmu. Semoga bermanfaat untuk semua. Dalam masa yang sama ia juga merangkumi kembara kerjaya dan persoalan kehidupan.

Banyak kali saya bercerita kepada teman-teman semasa dalam pemanduan atau borak-borak di kedai mamak kandungan buku ini. Antara teman yang setia mendengar celoteh saya ialah editor buku kreatif Galeri Ilmu Sdn Bhd, Tuan Amir Abdul Hamid.
 
Antara lain, bahawa saya dan isteri berlainan persepsi dan taakulan terhadap beberapa peristiwa hidup. Kadangkala isteri saya rapuh, saya kuat. Ada ketika saya rapuh, dia kuat. Kami saling melengkapi dalam mendepani mehnah dan ujian hidup. Insya-Allah, saya tak malu untuk terus belajar, kerana saranan Islam ialah belajar sepanjang hayat.

** Gong Xi Fa Chai. Saya ada sebuah lagi manuskrip yang sudah siap. Sekarang sedang buat suntingan sendiri. Harap sempat untuk PBAKL 2015 nanti. Sebuah novel juga.

0 comments:


Photobucket
top