Blog ini membicarakan soal buku, bahasa dan dunia penerbitan secara khusus. Ini sebagai dedikasi kecintaan saya terhadap buku dan ilmu. Semoga bermanfaat untuk semua. Dalam masa yang sama ia juga merangkumi kembara kerjaya dan persoalan kehidupan.

Sedar atau tidak, kita percaya yang semua nabi dari Adam sehingga ke Muhammad bin Abdullah (SAW) adalah Islam atau muslim. Itu fakta dalam Al-Quran dengan turunnya agama-agama samawi untuk manusia agar beriman dengan kenabian dan kerasukan serta wahyu dari Allah.

Agama mereka adalah satu walaupun syariat berbeza berpandu kepada hikmah yang Allah mahukan.

Antara petunjuk mudah ialah pada malam Israk dan Mikraj Nabi Muhammad, apabila Baginda menjadi imam ketika solat di Masjid Al-Aqsa kepada semua nabi dan rasul. Justeru bumi Palestin yang dijarah Israel laknat adalah bumi para anbiya' dan rasul, bumi Islam, mempunyai hubungan erat dengan bangsa Yahudi. Namun mereka derhaka dan membunuh para utusan Allah itu.

Justeru umat Islam wajib membaca ayat ini setiap kali bersolat, sebagai salah satu tazkirah:

"Iaitu jalan orang-orang yang Engkau telah kurniakan nikmat kepada mereka, bukan (jalan) orang-orang yang Engkau telah murkai, dan bukan pula (jalan) orang-orang yang sesat." (Al-Fatihah 1:7)

Dalam Taurat dan Injil tercatat sejarah bahawa Bani Israel / Yahudi adalah pembunuh para nabi. Justeru Allah hukumkan mereka tidak berhak ke atas bumi Palestin dan Al-Quds. Dogmatik bahawa Al-Quds adalah hak bangsa Yahudi dengan tertubuhnya Israel dan impian Haikal Sulaiman adalah mainan kotor mereka. Mereka bukan golongan manusia pertama menduduki wilayah itu. Sebelumnya kaum Arab purba sudah ada di sana zaman berzaman.

Pentingnya bumi Palestin digambarkan dalam salah satu firman Allah, "Demi buah Tiin dan Zaitun. Dan Gunung Tursina. Serta negeri (Makkah) yang aman ini." (At-Tiin 95:1 -3)

Salah satu tafsir ulama wilayah buah tin dan zaitun ialah Baitulmaqdis yang lahirnya Nabi Isa bin Maryam.

Belajarlah sejarah, telaahnya sirah Rasulullah (SAW) dan para Sahabat. Tekunilah suruhan Allah agar kita berjalan melihat kesan-kesan umat yang musnah. Suruhan Allah itu bukan main-main. Insya-Allah, sejarah bakal berulang sehingga hari kiamat.

Seluruh kaum masa silam yang disebutkan dalam Al-Quran dan Bible (original atau terkini) sewajibnya memperoleh hukuman justeru memberontak dan tidak bersyukur atas kurnia Allah yang Maha Penyayang. Bencana hebat dan dahsyat menimpa mereka.

Kaum Bani Israel / Yahudi setelah berpindah-randah dari satu tempat ke tempat lain tanpa negara dan wilayah, dan akhirnya menemukan alasan dogmatik Haikal Sulaiman (Nabi atau Raja Sulaiman), mereka menetap di situ. Bangsa Yahudi tetap dihancurkan Allah kerana perilaku yang melampaui batas dan amat zalim serta merosakkan keamanan bumi.

Yahudi moden dengan fahaman Zionisnya terus merosakkan dunia dari lokasi Haikal Sulaiman dan kawasan sekitarnya. Mereka berbesar hati dengan kesombongan yang luar biasa sebagaimana mereka lakukan sebelum peringatan yang pertama.

Kutukan Allah akan berterusan terhadap hamba-Nya yang amat zalim itu.

Catatan suhuf lama

Angin menyebarkan sebaik-baik manusia. Telah hampir dengannya panji-panji kemenangan pada zaman semua kejahatan, yang akan timpakan dukacita besar kepada sang Pembohong Besar. Seorang pemuda dari bumi Ka’bah Tuhan, dia menguasai al-Arz (Lubnan) dan Megiddo pada perang besar dunia yang dahsyat, dan dia menawan mulut musuhnya.

Telah hampir munculnya berserta bintang yang baginya api dan nyalaan api dikuasainya. Tanda-tanda musnahnya Iraq dan Syam dalam medan perang dunia yang hebat, dan sudah hampir muncul seorang pemuda hamba Tuhan. Dukacita di seluruh bumi Arab, dia hampir keluar dari bumi al-Arz, dan Yahudi di bumi al-Arz binasa.

Tuhan murka ke atas semua pasukan ahzab orang-orang jahat bumi, dan kaum Yahudi dengan tanah yang dicuri akan menerima murka besar Tuhan. Seluruh al-Marj (lokasi di Libya berdekatan pantai Mediterranean) dan al-Arz akan dalam keperitan, dan pemuda yang baik semakin dekat. Lembah dan gunung-ganang akan bergembira mengenal pemuda itu dan tunduklah tali kekang, dan Tuhan hampir ke Megiddo!

Perang alam semesta, perang simbol Mesir, perang hulu sungai, logam dan perang belalang, dan perang datuknya di Mad. Mad adalah peperangan akan datang daripada tipu muslihat Tuhan, dan perang Tuhan ialah api. Ini berita al-Masih Isa dan ia menguatkan rahsia-rahsia untuknya. Ia harapan yang menggembirakan, kesungguhan yang terpuji.

Berkaitan: Kutukan Allah untuk Zionis Yahudi

** Ikhlas dari Web Sutera.

0 comments:

top