Blog ini membicarakan soal buku, bahasa dan dunia penerbitan secara khusus. Ini sebagai dedikasi kecintaan saya terhadap buku dan ilmu. Semoga bermanfaat untuk semua. Dalam masa yang sama ia juga merangkumi kembara kerjaya dan persoalan kehidupan.

Mesej e-mel dari Puan Mazanah sehari selepasnya, "Kami di sini amat berbesar hati kerana majlis berjalan dengan lancar walaupun tetamu yang hadir diluar jangkaan. Semoga kita dapat bekerjasama sekali lagi di majlis yang lain pula, insya-Allah.

"Hana and Hizam, I've seen the website and impressed! By the way you put on your post so eloquently!"

Allah merezekikan manusia dengan benda-benda yang baik setelah Dia mencipta dan membentuk mereka dengan baik. Allah memuliakan mereka, dan melebihkan pemberian kepada mereka di atas kebanyakan daripada apa yang Dia cipta. Kata-Nya:
"Allah ialah Dia yang mencipta kamu, kemudian Dia merezekikan kamu." (Surah ar-Rum, ayat 40)

"Dia membentuk kamu, dan membentuk kamu dengan baik, dan merezekikan kamu dengan benda-benda yang baik" (Surah Ghaffir, ayat 64).


"Kami memuliakan Bani Adam dan membawa mereka di darat dan laut, dan merezekikan mereka dengan benda-benda yang baik, dan melebihkan mereka dengan berlebihan di atas kebanyakan daripada apa yang Kami cipta" (Surah al-Israa', ayat 70).
Apa dia? Sudikan klik di sini.

0 comments:


Photobucket
top