Blog ini membicarakan soal buku, bahasa dan dunia penerbitan secara khusus. Ini sebagai dedikasi kecintaan saya terhadap buku dan ilmu. Semoga bermanfaat untuk semua. Dalam masa yang sama ia juga merangkumi kembara kerjaya dan persoalan kehidupan.

Hari ini antara dua berita yang menarik perhatian saya ialah kenyataan Osama Bin Laden dan Timbalan Ketua Pemuda PAS Pusat, Ustaz Nasarudin Hj Hasan At-Tantawi. Sila baca di bawah.
Osama bin Laden, the leader of al-Qaeda, has said in an audio tape obtained by Al Jazeera that some Arab leaders were "complicit" with Israel during its offensive in Gaza.

He said that "Gaza's holocaust" was a "historic event and a tragedy" adding that the Arab world needed a "devoted committee of scholars from the Islamic world to establish an advisory body" on the future of the region, "not leadership that is formed by hypocrites".


Al-Qaeda's leader also called for support for the mujahidin in Iraq and said that his network of fighters would "go to Jordan from the sea to the river to liberate Palestine".
FULL STORY HERE.
Related:
The Hunt For Bin Laden dan My Jihad sangat kontras

Pemuda PAS akan terus bersama GMP dalam perjuangan memansuhkan Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik di dalam Bahasa Inggeris (PPSMI). Perkara ditegaskan oleh Timbalan Ketua Pemuda PAS Pusat, Ustaz Nasarudin Hj Hasan At-Tantawi ketika sidang media di kediaman Menteri Besar Kelantan, JKR 10, Kota Bahru semalam (14 Mac 2009).

Menurut beliau penyertaan Pemuda PAS dalam himpunan PPSMI pada 7 Mac lepas adalah bantahan sebagai rakyat malaysia yang cintakan agama, bangsa dan negara, bukannya sebagai dalang.


BERITA PENUH DI SINI.

0 comments:


Photobucket
top