Blog ini membicarakan soal buku, bahasa dan dunia penerbitan secara khusus. Ini sebagai dedikasi kecintaan saya terhadap buku dan ilmu. Semoga bermanfaat untuk semua. Dalam masa yang sama ia juga merangkumi kembara kerjaya dan persoalan kehidupan.

Buku Dari Beirut ke Jerusalem amat menarik untuk dihalusi dan isinya datang dari hati yang luhur oleh seorang panganut Kristian bernama Dr. Ang Swee Chai. Tambahan pula mutu terjemahan ke bahasa Melayu yang amat baik berjaya dilaksanakan oleh unit buku Harakah, seolah-olah penulisnya menulis dalam bahasa Melayu.

Ada
bahagian tertentu dalam buku ini membuatkan hati saya terasa begitu hening dan sunyi. Begitu syahdu dan menusuk kalbu. Sunyi dan terasa begitu jauh dari keriuhan. Di suatu sudut dunia, sekumpulan manusia dilanyak tanpa belas kasihan dan dunia hanya menyaksikan kejahatan Israel tersebut.

Bacalah bagaimana tanggapan awal Dr Ang terhadap teroris dan Islam. Bagaimana beliau mengaitkan Islam itu agama teroris, dan akhirnya beliau mengubah 360 darjah tanggapan awal tersebut.


This is the story of Dr Ang Swee Chai, a Penang-born orthopaedic surgeon, and her flight to war-torn
Lebanon in 1982 to treat the wounded and dying. This new edition, twenty years after the Zionist terrorism in Shabra and Shatila which killed thousands of Palestinian civilians, is a tribute to the ongoing struggle against Zionist occupation in the Holy Lands.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Former prime minister Tun Dr Mahathir Mohamad on 5 January 2009 called for a global boycott of the US dollar and US-made products, including Coca-Cola, in protest over Washington's backing of Israel, reports Malaysiakini.
I strongly support this call.

In latest development, Al-Jazeera reports at least a dozen Palestinian civilians have been killed on Monday as Israeli forces pushed deeper into the Gaza Strip, medical sources say. The latest total death count in
Gaza stands at 521 people killed across 10 days, with more than 80 deaths since the ground offensive began two days ago.


Whatever the reason is, Israeli forces aggression cannot be acceptable. This is the acts of barbarian and the Muslim world MUST FIGHT BACK in any means available, be it in diplomacy or military approaches. ALLAHHUAKHBAR!

0 comments:


Photobucket
top