Blog ini membicarakan soal buku, bahasa dan dunia penerbitan secara khusus. Ini sebagai dedikasi kecintaan saya terhadap buku dan ilmu. Semoga bermanfaat untuk semua. Dalam masa yang sama ia juga merangkumi kembara kerjaya dan persoalan kehidupan.

Dalam banyak buku si-fi bahasa Inggeris, penulis yang paling saya minat ialah Neal Stephenson dan siri Star Wars. Mengenai Star Wars, saya telah menonton semua filem berkenaan dan memiliki lima buah buku si-fi ini; Star Wars Episode I: The Phantom Manace, Star Wars Episode II: Attack Of The Clones, Star Wars Episode III: Revenge Of The Sith; Star Wars Dark Lord: The Rise Of Darth Vader dan Star Wars Legacy Of The Force: Betrayal.

Cumanya, baru satu sahaja buku tersebut yang saya baca iaitu Star Wars Episode III: Revenge Of The Sith, selepas saya menonton filem berkaitan. Dengan membaca bukunya, saya dapat membayangkan setiap gerak geri pertarungan antara Anakin Skaywalker dengan setiap lawannya, dapat bayangkan gerakan pedang cahaya dan juga kelincahan Jedi Master Yoda (makhluk hijau yang tua, tapi lincah bila berlawan pedang). Bila membaca episod ini, baru saya tahu bahawa Master Yoda berumur 900 tahun!

Buku-buku lain masih elok tersimpan dalam rak di rumah. Alahai, masa saya untuk membaca sekarang ini semakin kurang lantaran bisnes katering. Namun saya bersyukur kepada Tuhan yang memberi rezeki kepada saya dan keluarga.

0 comments:


Photobucket
top