Blog ini membicarakan soal buku, bahasa dan dunia penerbitan secara khusus. Ini sebagai dedikasi kecintaan saya terhadap buku dan ilmu. Semoga bermanfaat untuk semua. Dalam masa yang sama ia juga merangkumi kembara kerjaya dan persoalan kehidupan.

Ada orang kata membaca buku-buku seperti di sebelah kiri akan mengakibatkan anak menjadi teroris. Pendapat saya, orang yang berkata begitu sama ada jahil mengenai sejarah Islam atau terpengaruh dengan dakyah Yahudi dan Amerika.

Buku-buku di atas merupakan novel sejarah pahlawan-pahlawan Islam pada era keagungan Islam di masa hidup Muhammad bin Abdullah dan para sahabat. Ini adalah kisah sejarah yang terakam dalam terlalu banyak buku sejarah yang merata di pelusuk dunia. Semua orang tahu bahawa Islam tidak disebarkan dengan mata pedang; hanya Yahudi yang membuat propaganda buruk mengenai Islam, dulu, kini dan selamanya.


Novel-novel yang dihasilkan oleh Abdul Latip Talib, diterbitkan oleh PTS Publications & Distributors Sdn Bhd, ini elok dijadikan hadiah untuk anak-anak remaja kita kerana bahasa yang digunakan mudah. Siri novel sejarah pahlawan Islam ini ditulis dengan teknik Surah Yusuf yang dipelopori oleh PTS.


Kata saya seterusnya, “Rambut sama hitam, hati lain-lain. Teringat kata Yusuf Qardawi, begini: “Jika menyokong perjuangan Islam itu dikatakan teroris, biarkan saya jadi teroris.”

4 comments:

Abdul Latip said...

Assalamualaikum WEB SUTERA

Terima kasih kerana sudi perkatakan Novel-Novel Sejarah Islam dalam entri ini.

Memang benar ada yang takut anaknya jadi teroris kalau membaca novel sebegini kerana pahlawan Islam itu memang inginkan syahid.

Agaknya kalau penulis barat yang tulis baru dia suka baca.

Web Sutera said...

Alaikumsalam sdr Latip. Mana-mana yang baik, patut diwar-warkan.

Pendapat sdr, "Agaknya kalau penulis barat yang tulis baru dia suka baca", saya setuju. Ada orang sudah terkena dakyah Yahudi & US yang melabelkan Islam itu teroris.

Satu saja saya hendak kata kepada kelompok ini, "Yahudi itu musuh Islam yang paling nyata. Sampai kiamat pun Yahudi akan memusuhi Islam."

Latiptalib said...

Assalamualaikum

Mohon izin menyiarkan entri ini ke blog saya.

Terima kasih.

Web Sutera said...

Ok sdr Latip, diizinkan.

top