Blog ini membicarakan soal buku, bahasa dan dunia penerbitan secara khusus. Ini sebagai dedikasi kecintaan saya terhadap buku dan ilmu. Semoga bermanfaat untuk semua. Dalam masa yang sama ia juga merangkumi kembara kerjaya dan persoalan kehidupan.

Insya-Allah, saya tidak gila. Ini juga bukan lorong karat yang menjual buku-buku lama dan baharu, tapi situasi terkini meja kerja saya. Dalam mengejar tarikh akhir 1 Oktober 2013, ia semakin bertambah. Ini sebahagian sahaja, ada lagi dalam bilik beradu.

Semasa bekerja di siang hari, saya sering kali membuka pintu. Kalau ada orang melihat, pasti nampak kepala saya sahaja.

Sebelum itu sudah beberapa kali terdengar, “Abang! Bila mahu kemas meja itu? Kalau tidak, Si akan kemaskan.”

Saya menjawab, “Jangan! Jangan kemas! Nanti abang payah mencari buku-buku yang dikehendaki.”

Ketika membaca dan menulis:

1) Kadang kala mahu sunyi, sunyi sangat;
2) Kadang-kadang dengar lagu metal!;
3) Kadang "Hai budak-budak ini. Bising betul!";
4) Sesekali dengar muzik perang;
5) Sesekali "Mana budak-budak ini? Sunyi betul!";
6) Acap kali dengar mengaji Al-Quran.

Bukan aku mengemis simpati sesiapa
Buat penawar duka amat lara;
Aku sedari diri umpama kaca
Sekadar memohon kenal erti cinta.


Erti cinta hanya pada Allah, justeru sedar diri umpama kaca, bisa berkecai tidak berpeta. Itu cinta AL-FATEH dalam fikir diri ini siapa.

** Terus menekuni penulisan fiksyen Kombat Armagedon.

0 comments:


Photobucket
top