Blog ini membicarakan soal buku, bahasa dan dunia penerbitan secara khusus. Ini sebagai dedikasi kecintaan saya terhadap buku dan ilmu. Semoga bermanfaat untuk semua. Dalam masa yang sama ia juga merangkumi kembara kerjaya dan persoalan kehidupan.

Menurut hemat saya beberapa majalah hiburan yang memaparkan gambar dan aksi yang menjolok mata patut juga diharamkan, seperti Mangga (gambar kiri). Ada orang kategorikan Mangga sebagai majalah Playboy berbahasa Melayu!

Namun tindakan KDN juga terpilih, sama seperti Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan Polis Diraja Malaysia. Majalah bangang Mangga diterbitkan oleh penerbit UMNO. (Berkaitan: Dalam tahanan polis mati, soal-siasat SPRM pun mati!)


Saya sudah lama MENGHARAMKAN majalah bangang ini berlegar-legar di sekitar keluarga saya.


Tahukah saudara bahawa:

Dalam bidang sastera, protokol Yahudi Zionis memaktubkan: “Kita telah menyebarluaskan sastera yang sakit lagi keji. Jadikan sastera sebagai tunjang kebejatan nafsu di setiap negara besar yang mempunyai kepimpinannya sendiri.”

Yahudi adalah punca diskriminasi kaum, penghapusan etnik dan pembinasaan manusia. Doktrin mereka mencacak teguh asas pendustaan dan egoistik. Zahirnya bersinar, tetapi batinnya gelap dan hina. Ringkasnya segala kehinaan dan keganasan sama ada yang lampau dan kini, di hadapan atau di belakang adalah berpunca dari Yahudi Zionis. Betapa tidak, bukankah kitab Taurat yang sudah diselewengkan itu (bukan lagi ajaran Nabi Musa) adalah punca kepada elemen teroris?”
Berkaitan: Buku picisan celaka Senggama Kubur diharamkan

3 comments:

Anonymous said...

banyak benda nak complaint kan saudara menjadi rakyat malaysia yang suka membaca, sebenarnya PM kita entah tahu ke tak tu ada majalah mangga, entah2 dia baca playboy jer kut

Anonymous said...

HAI NYAH!! ADA SYER MAH KALAU TAK ADA SYER PUN ADA SYER ENJOYMENT MAH...

PasalBuku said...

Alamak Anonymous! Hahahha..:-)

top